SureStep hcg Combo (II) Pregnancy Test

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1 SureStep hg ombo (II) Pregnancy est ENGLISH INSRUIONS A rapid, one-step, visual test for the qualitative detection of human chorionic gonadotropin (hg) in urine and serum during early pregnancy. DEUSHE INSRUIONS Visueller Schnelltest in einem Schritt für den qualitativen Nachweis von humanem horiongonadotropin (hg) in Urin und Serum in der Frühschwangerschaft. INSRUIONES EN ESPAÑOL Prueba visual rápida de un solo paso para la detección cualitativa de gonadotropina coriónica humana (hg) en muestras de orina y suero al principio del embarazo. INSRUIONS EN FRANÇAIS est de grossesse visuel rapide mono-étape pour la détection qualitative de la gonadotrophine chorionique humaine (hg) dans l urine et le sérum au début de la grossesse. IALIANO ISRUZIONI est rapido one-step, a lettura visiva, per la determinazione qualitativa della gonadotropina corionica umana (hg) nelle urine e nel siero all inizio della gravidanza. INSRUÇÕES EM PORUGUÊS Um teste visual, rápido e de um passo para a detecção qualitativa de gonadotrofina coriónica humana (hg) na urina e soro durante o início da gravidez. INSRUKIONER PÅ SVENSKA Ett snabbt, visuellt enstegstest för kvalitativ upptäckt av humant koriongonadotropin (hg) i urin och serum under den tidiga graviditeten. DANSK BRUGSANVISNING En hurtig, visuel et-trins-test til kvalitativ påvisning af human chorion gonadotropin (hg) i urin og serum under tidlig graviditet.

2 SureStep ENGLISH hg ombo (II) Pregnancy est For In Vitro Diagnostic Use INENDED USE For the rapid detection of human chorionic gonadotropin (hg) in urine and serum specimens. his test kit is used to obtain a visual, qualitative result and is intended for professional and laboratory use only. SUMMARY Human chorionic gonadotropin (hg) is a glycoprotein hormone secreted by the developing placenta shortly after fertilization. In normal pregnancy, hg can be detected in serum as early as 7 days following conception (ref.1-4). he concentration of hg continues to rise rapidly, frequently exceeding 100 miu/ml by the first missed period (ref. 1-5) and peaking in the IU/ml range by weeks into pregnancy. he appearance of hg soon after conception and its subsequent rise in concentration during early gestational growth make it an excellent marker for the early detection of pregnancy. he SureStep hg ombo (II) Pregnancy est is a rapid test that detects the presence of hg in a qualitative format sensitive to 20 miu/ml in urine and 10 mlu/ml in serum. he test utilizes monoclonal antibodies to selectively detect elevated levels of hg in serum and urine specimens. he immunological specificity of the test kit virtually eliminates cross-reactivity interference from the structurally related glycoprotein hormones hfsh, hlh and hsh at physiological levels. PRINIPLE he SureStep hg ombo (II) Pregnancy est is a chromatographic immunoassay (IA) for the rapid qualitative determination of hg in urine and serum. he membrane is precoated with anti-alpha hg capture antibody on the test line region and goat anti-mouse on the control line region. During testing, the urine or serum specimen is allowed to react with colloidal gold particles coated with anti-beta hg monoclonal antibody. he mixture then moves along the membrane chromatographically by capillary action. For a positive result, a pink-colored line with a specific antibody-hg-antibody-colloidal gold particle complex will form on the membrane in the test line region. Absence of a pink-colored line in the test line region indicates a negative result. he appearance of a colored line in the control region serves as verification that sufficient volume has been added and that proper flow was obtained. EN 1

3 SORAGE AND SABILIY he test kit can be stored either refrigerated or at room temperature 2-30 (36-86 F) in the sealed pouch for the duration of the shelf-life. PREAUIONS FOR IN VIRO DIAGNOSI USE ONLY For Professional and Laboratory Use Only Do not use the test kit beyond the expiration date 2 Do Not Reuse MAERIALS SUPPLIED 25 individually pouched test devices with a disposable pipette. One package insert MAERIALS REQUIRED BU NO PROVIDED Specimen collection container imer hg controls (atalog No. 6009) SPEIMEN OLLEION Urine Samples: he urine specimen must be collected in a clean, dry container. Specimens collected at any time of day may be used; however, the first morning urine generally contains the highest concentration of hormone. Urine specimens may be refrigerated at 2-8 (36-46 F) and stored for up to 72 hours prior to testing. If samples are refrigerated, they must be equilibrated to room temperature before testing. Urine samples exhibiting visible precipitates should be filtered, centrifuged or allowed to settle, prior to testing. Serum Samples: No special preparation of the patient serum is required. Serum not assayed immediately must be stored refrigerated 2-8 (36-46 F) for up to 72 hours or frozen -20 (-4 F) for up to 3 months. Do not freeze and thaw sample repeatedly. Grossly hemolyzed samples should not be used. ES PROEDURE Review Specimen ollection instructions. If frozen or refrigerated, test devices, patient samples, and controls should be brought to room temperature (68-86 F) prior to testing. Do not open pouches until ready to perform the assay. 1. Remove the test device from its protective pouch (devices must be brought to room temperature before opening the pouch to avoid moisture condensation on the membrane). Label the device with patient or control identifications. Place device on a clean flat surface. 2. Draw sample to the line marked on the pipette (approximately 0.2 ml). Dispense the entire contents into the sample well. For each sample or control, use a separate pipette and device. 3. Wait for pink-colored lines to appear. Depending on the concentration of hg, positive results may be observed as soon as 40 seconds. o confirm a negative result, a reaction time of 5 minutes is required. Do not interpret results after 10 minutes. EN 2

4 Dispense sample into Sample Well est Device ombo Pipette Sample Well ontrol Region est Region INERPREAION OF RESULS POSIIVE: wo distinct pink-colored lines appear. One in the control region () and another colored line in the test region (). he color intensity on the test line () may vary depending on the concentration of hg present. However, neither the quantitative value nor the rate of increase in hg can be determined by a qualitative test. NEGAIVE: Only one pink-colored line appears in the control region (). No distinct pink-colored line appears in the test region (). INVALID: Absence of a pink-colored line in the control region is an indication of procedural error or that test reagent deterioration might have occurred. Repeat test with a new device and read for presence of a colored control line. If problem persists, call Applied Biotech, Inc. at (888) for calls within the U.S. or (858) for international calls for technical assistance. alls are answered by English speaking personnel. Other languages should Positive Negative Invalid NOES ON HE INERPREAION OF RESULS Negative test results in patients suspected to be pregnant should be retested with a sample obtained 48 to 72 hours later, or by performing a quantitative assay. When testing a urine specimen, the first morning specimen generally contains the highest concentration of hg. LIMIAIONS OF HE PROEDURE A number of conditions other than pregnancy including trophoblastic disease and certain nontrophoblastic neoplasms can cause elevated levels of hg. he test is not intended to diagnose conditions other than pregnancy. If a urine specimen is too dilute it may not contain representative levels of hg. If pregnancy is still suspected, a first morning urine should be obtained from the patient hours later and tested. As with all diagnostic tests, a definitive clinical diagnosis should not be based on the result of a single test, but should only be made by a physician after all clinical and laboratory findings have been evaluated. EN 3

5 Immunologically interfering substances such as those used in antibody therapy treatments may invalidate the test result. Some samples containing very high levels of hg (~ 200,000 mlu/ml) may yield a test line with a color intensity lighter than expected. When high dose hook effect is suspected, a 1:10 dilution of the specimen with distilled water is recommended. he test should then be repeated with the diluted specimen. he presence of heterophile antibodies or non-specific protein binding may cause false-positive results in sensitive immunoassays. If a qualitative interpretation is inconsistent with the clinical evidence, results should be confirmed by an alternative hg method. EXPEED VALUES Healthy men and healthy non-pregnant women do not have hg levels detectable by the SureStep hg ombo (II) Pregnancy est. For pregnant women, hg levels of 100 miu/ml can be reached on the day of the first missed menstrual period. hg levels peak about 8-10 weeks after the last menstrual period and then decline to lower values for the remainder of the pregnancy. Following delivery, hg levels rapidly decrease and usually return to normal within days after parturition. QUALIY ONROL A procedural control is included in the test. A colored line appearing on the control region () is considered an internal positive procedural control, indicating proper performance. A clear background in the result window is considered an internal negative procedural control. If the test is working properly and has been performed correctly, the background will clear giving a distinct result. It is recommended that two levels of control specimens be used with each new kit, however, each laboratory should follow their state and local requirements. For this purpose, we recommend the use of the SureStep hg Positive and Negative controls. (atalog No. 6009) PERFORMANE HARAERISIS Sensitivity he SureStep hg ombo (II) Pregnancy est detects urinary hg concentrations equal to or greater than 20 miu/ml and serum hg concentrations equal to or greater than 10 mlu/ml (alibrated according to the 3rd IRP) as indicated by the development of a pink-colored line in the test region (). Additionally, urine samples containing less than 20 miu/ml hg and serum samples containing less than 10 mlu/ml hg may also produce a weak positive result. o evaluate the sensitivity of the SureStep hg ombo (II) Pregnancy est at low levels of hg, the following experiments were carried out: A. Urine Samples: Urine samples from five known non-pregnant subjects were spiked with hg to the concentrations of 0, 5, and 20 miu/ml. A total of 120 samples were blind-labeled and tested with the SureStep hg ombo (II) Pregnancy ests. Results are summarized in able 1. ABLE 1 hg oncentration (miu/ml) Number of Samples Number of Negatives Number of Positives EN 4

6 B. Serum Samples: Pooled serum samples from known non-pregnant subjects were spiked with hg to the concentrations of 0, 5, and 10 miu/ml. A total of 120 samples were blind-labeled and tested with the SureStep hg ombo (II) Pregnancy ests. Results are summarized in able 2. Specificity ABLE 2 hg oncentration (miu/ml) Number of Samples Number of Negatives Number of Positives he specificity of the SureStep hg ombo (II) est was determined from crossreaction studies with known amounts of human Luteinizing Hormone (hlh), human Follicle Stimulating Hormone (hfsh) and human hyroid Stimulating Hormone (hsh). All tests had negative results used with 300 mlu/ml hlh, 1000 miu/ml hfsh and 1000 µiu/ml hsh. Accuracy: orrelation Study Results A. Urine Samples: One hundred clinical urine samples were analyzed using the SureStep hg ombo (II) Pregnancy est in parallel with a commercially available one-step hg test. he results (able 3) indicated 100% agreement (60 positive samples and 40 negatives). ABLE 3 ommercial hg Positive Negative otal SureStep hg ombo II (Pos.) SureStep hg ombo II (Neg.) otal B. Serum Samples: One hundred clinical serum samples were analyzed using the SureStep hg ombo (II) Pregnancy est in parallel with a commercially available quantitative hg immunoenzymetric assay. he results (able 4) indicated 100% agreement (66 positive samples and 34 negative samples). ABLE 4 ommercial hg Positive Negative otal SureStep hg ombo II (Pos.) SureStep hg ombo II (Neg.) otal EN 5

7 Interference esting he following substances were added to hg-free urine (negative sample) and 20 miu/ml hg-spiked urine (positive sample) and tested in the assay. No interference was observed with the following substances at the concentrations listed below. In addition, the effect of urine ph from 5 to 9 was tested at these hg concentrations. he ph of the urine did not affect the outcome of the result. Acetaminophen 20 mg/dl Diphenhydramine 20 mg/dl Acetylsalicylic Acid 20 mg/dl Ephedrine 10 mg/dl Albumin, Human Serum 10 mg/dl Ethanol 1 % Ampicillin 20 mg/dl Gentisic Acid 20 mg/dl Ascorbic Acid 20 mg/dl Glucose 2 g/dl Atropine 20 mg/dl Hemoglobin 1 mg/dl Bilirubin 1 mg/dl Ibuprofen 20 mg/dl Brompheniramine 20 mg/dl Methamphetamine 10 mg/dl affeine 20 mg/dl Morphine 600 µg/dl annabinol 10 mg/dl Ranitidine 20 mg/dl odeine 10 mg/dl Salicylic Acid 20 mg/dl Dextromethorphan 20 mg/dl SureStep hg ombo (II) est was also checked for possible interference with lipemic serum samples. Lipemic samples with known concentrations of triglycerides and cholesterol were spiked into 20 miu/ml hg standards. Non-spiked samples were tested as controls. No interference was observed during the testing as shown in able 5. ABLE 5 Sample ID riglycerides (mg/dl) SD SD SD SD holesterol (mg/dl) est ontrol Results Results SANDARDIZAION he SureStep hg ombo (II) Pregnancy est has been standardized to the World Health Organization hird International Reference Preparation (3rd IRP). EN 6

8 REFERENES 1. Batzer, F. R. Fertility & Sterility, 34, 1, att, K. J., Dufan, M. L. and Vaitukaitis, J. L. J. lin. Endocrinol. Metab., 40, 537, Braunstein, G. D., Rasor, J., Adler, D., Danzer, H.,Wade, M. E. Am. J. Obstet. Gynecol., 126, 678, Lenton, E. A., Neal, L. M., Sulaiman, R. Fertility and Sterility, 37, 773, Willcox, A.J., Weinberg.R., O onnor J.F., Baird D.D., Schlatterer J.P., anfield R.E, Armstrong E.G., Nisula B.. Incident of Early Loss of Pregnancy. N. Eng. J. Med. 319: ,1988. UNDERSANDING HE SYMBOLS SYMBOL DEFINIION 2 IVD REF 2 E Mark onsult Insert Do Not Reuse Authorized Representative In vitro diagnostic device Lot number/batch code Manufactured By atalog Number emperature Limitation Use By/Expiration Date EN 7

9 SureStep DEUSH hg ombo (II)- Schwangerschaftstest Zur Anwendung in der In-vitro-Diagnostik VERWENDUNGSZWEK Zum Schnellnachweis von humanem horiongonadotropin (hg) in Urin- und Serumproben. Dieses estkit dient der Erhebung eines visuellen qualitativen Ergebnisses und ist ausschließlich für die Anwendung durch medizinisch geschultes Personal im Rahmen des Klinik- oder Ambulanzbetriebs bestimmt. ZUSAMMENFASSUNG Das humane horiongonadotropin (hg) ist ein bereits kurz nach der Befruchtung der Eizelle von der Plazenta sezerniertes Glykoproteinhormon. Bei normalem Schwangerschaftsverlauf ist hg bereits 7 age nach der Konzeption nachweisbar (Lit. 1-4). In der Folge steigt die hg-konzentration weiter rasch an und liegt zu dem Zeitpunkt, an dem die Menstruation erstmals ausbleibt, vielfach bereits über 100 miu/ml (Lit. 1-5). Maximale hg-konzentrationen von IU/ml werden zwischen der 10. und 12. Schwangerschaftswoche erreicht. Da hg bereits kurz nach der Konzeption nachweisbar ist und im weiteren Verlauf der Frühschwangerschaft kontinuierlich ansteigt, ist dieses Hormon ein hervorragender Marker für die Früherkennung einer Schwangerschaft. Der SureStep hg ombo (II)-Schwangerschaftstest ist ein Schnelltest, der hg- Konzentrationen ab 20 miu/ml im Urin und 10 mlu/ml im Serum qualitativ nachzuweisen vermag. Der selektive Nachweis erhöhter hg-konzentrationen in Urin und Serum basiert dabei auf dem Einsatz monoklonaler Antikörper. Dank der immunologischen Spezifität des ests sind Interferenzen infolge Kreuzreaktivität mit strukturell verwandten Glykoproteinhormonen - dem humanen follikelstimulierenden Hormon (hfsh), dem humanen luteinisierenden Hormon (hlh) und dem humanen hyreotropin (hsh) - in physiologischen Konzentrationen praktisch ausgeschlossen. ESPRINZIP Der SureStep hg ombo (II)-Schwangerschaftstest ist ein chromatografischer Immunoassay (IA) zum qualitativen Schnellnachweis von hg in Urin und Serum. Die Membran ist im Bereich des estfeldes mit Anti-alpha-hG-apture-Antikörpern und im Bereich des Kontrollfeldes mit Anti-Maus-Antikörpern (Ziege) beschichtet. Während des estverlaufs reagiert die aufgebrachte Urin- bzw. Serumprobe mit kolloidalen, mit monoklonalen Anti-beta-hG-Antikörpern beschichteten Goldpartikeln. Diese Mischung wandert durch Kapillaraktivität chromatografisch entlang der Membran. Ist der est positiv, kommt es auf der Membran im estfeld durch spezifische Komplexbildung zwischen Anti-hG-Antikörpern und kolloidalen Goldpartikeln zur Entstehung einer rosafarbenen Linie. Bildet sich keine DE 1

10 rosafarbene Linie im estfeld, ist das Ergebnis negativ. Die Entstehung einer Farblinie im Kontroll- und im Referenzfeld zeigt an, dass das Probenvolumen ausreichend war und der Kapillarfluss wie vorgesehen erfolgte. AUFBEWAHRUNG UND SABILIÄ Bei gekühlter Aufbewahrung oder Aufbewahrung bei Raumtemperatur (zwischen 2 und 30 ) in der ungeöffneten Originalverpackung ist der est bis zum angegebenen Verfalldatum stabil. VORSIHSMASSNAHMEN NUR ZUR IN-VIRO-DIAGNOSIK Nur zur Anwendung durch medizinisches Fachpersonal und im Rahmen des Klinik- oder Ambulanzbetriebs estkit nach Ablauf des Verfalldatums nicht mehr verwenden 2 Nicht wiederverwenden IM ESKI ENHALENE MAERIALIEN 25 einzeln verpackte ests mit Einwegpipette Eine Packungsbeilage ERFORDERLIHE, ABER NIH IM ESKI ENHALENE MAERIALIEN Behälter für die Probennahme Zeitgeber hg-kontrollen (Best.-Nr. 6009) PROBENNAHME Urinproben: Urinproben sind in einem sauberen, trockenen Behälter aufzufangen. Die Probennahme kann zu jeder beliebigen ageszeit erfolgen; allerdings sind im ersten Morgenurin die höchsten Hormonkonzentrationen nachweisbar. Vor Durchführung des ests können Urinproben gekühlt (2 bis 8 ) bis zu 72 Stunden gelagert werden. Gekühlte Proben sind vor Verwendung auf Raumtemperatur zu equilibrieren. In der Urinprobe eventuell sichtbare Präzipitate sollten vor der Verwendung herausgefiltert, abzentrifugiert oder durch Sedimentation entfernt werden. Serumproben: Serumproben bedürfen keiner besonderen Vorbereitung. Serum, das nicht sofort getestet wird, ist gekühlt (2 bis 8 ) bis zu 72 Stunden und gefroren (-20 ) bis zu 3 Monate haltbar. Proben nicht wiederholt einfrieren und auftauen. Stark hämolytische Proben sind zu verwerfen. ESVERFAHREN Die unter Probennahme angeführten Hinweise beachten. Gekühlte oder tiefgekühlte esteinheiten, Patientenproben und Kontrollen sind vor Durchführung des ests auf Raumtemperatur (20 bis 30 ) zu equilibrieren. Die Folienverpackung erst unmittelbar vor Durchführung des ests öffnen. 1. Die esteinheit aus der Schutzverpackung nehmen. (Um eine kondensationsbedingte Feuchtigkeitsbildung auf der Membran zu verhindern, die Verpackung erst öffnen, wenn der est Raumtemperatur erreicht hat.) Den est jeweils mit einem Patienten- bzw. Kontrolletikett kennzeichnen. Den est auf eine saubere, flache Unterlage legen. 2. Probenflüssigkeit bis zu der auf der Pipette angegebenen Markierung aufziehen (ca. 0,2 ml). Den gesamten Pipetteninhalt in die Probenvertiefung geben. Für jede Probe bzw. Kontrolle eine neue Pipette und einen neuen est verwenden. DE 2

11 3. Warten, bis rosafarbene Linien sichtbar werden. Je nach hg-konzentration sind positive estergebnisse bereits nach 40 Sekunden ablesbar. Ein negatives estergebnis gilt erst nach einer Reaktionszeit von 5 Minuten als gesichert. Nach 10 Minuten kann das estergebnis nicht mehr sicher ausgewertet werden. Pipettieren der Probe in die Probenvertiefung esteinheit ombo Pipette Probenvertiefung Kontrollfeld estfeld AUSWERUNG DER ERGEBNISSE POSIIV: Es erscheinen zwei rosafarbene Linien, eine im Kontrollfeld () und eine weitere im estfeld (). Die Farbintensität der estlinie () kann mit der in der Probe vorhandenen hg-konzentration variieren. Allerdings können mittels qualitativer ests weder ein quantitativer Wert noch das Ausmaß des hg-anstiegs erhoben werden. NEGAIV: Es erscheint nur eine rosafarbene Linie im Kontrollfeld (). Im estfeld () bildet sich keine Farblinie aus. UNGÜLIG: Das Fehlen einer rosafarbenen Linie im Kontrollfeld ist als Hinweis auf einen Verfahrensfehler oder auf unbrauchbar gewordene estreagenzien zu werten. Den est mit einer neuen esteinheit wiederholen und prüfen, ob im Kontrollfeld eine rosafarbene Linie entsteht. Bestehen die Probleme fort, bitte für technische Beratung bei Applied Biotech Inc anrufen. Innerhalb der USA (888) , international +1 (858) Anrufe werden auf Englisch beantwortet. Für andere Sprachen bitte eine Nachricht an senden. Positiv Negativ Ungültig HINWEISE ZUR AUSWERUNG DER ESERGEBNISSE Liegt ein negatives estergebnis vor, obwohl eine Schwangerschaft vermutet wird, sollte der est mit einer 48 bis 72 Stunden später entnommenen Probe wiederholt oder ein quantitativer est durchgeführt werden. Bei Verwendung von Urinproben ist zu beachten, dass der erste Morgenurin üblicherweise die höchsten hg- Konzentrationen enthält. GRENZEN DES VERFAHRENS Neben einer Schwangerschaft können auch etwa trophoblastäre Erkrankungen sowie bestimmte nicht-trophoblastäre Neoplasmen Ursache für erhöhte hg- Konzentrationen sein. Dieser est ist ausschließlich für die Diagnose einer Schwangerschaft, nicht aber für die Diagnose von Erkrankungen bestimmt. DE 3

12 Bei zu stark verdünnten Urinproben liegen die hg-konzentrationen möglicherweise unter der Nachweisgrenze des ests. Wird dennoch eine Schwangerschaft vermutet, sollte Stunden später eine Probe aus dem ersten Morgenurin entnommen und getestet werden. Wie bei allen diagnostischen ests sollte die endgültige klinische Diagnose nicht von einem Einzelergebnis abgeleitet, sondern ausschließlich von einem Arzt nach Auswertung sämtlicher klinischer Untersuchungsergebnisse und Laborbefunde gestellt werden. Immunologische Störsubstanzen wie etwa Substanzen, die in einer Antikörpertherapie zur Anwendung kommen, können die estergebnisse beeinträchtigen. Einige Proben mit sehr hohen hg-konzentrationen (~ mlu/ml) können zur Entstehung einer heller als erwarteten Farblinie führen. Wird ein High-Dose-Hook- Effekt vermutet, sollte die Probe im Verhältnis 1:10 mit destilliertem Wasser verdünnt und der est mit der verdünnten Probe wiederholt werden. Bei hochempfindlichen Immunoassays kann das Vorliegen heterophiler Antikörper bzw. eine unspezifische Proteinbindung zu falsch-positiven Ergebnissen führen. Entspricht die qualitative estauswertung nicht dem klinischen Gesamtbild, sind die Ergebnisse unter Verwendung einer alternativen Methode zur hg-bestimmung zu bestätigen. ERWAREE WERE Bei gesunden Männern und gesunden nicht schwangeren Frauen sind mit Hilfe des SureStep hg ombo (II)-Schwangerschaftstests keine hg-konzentrationen nachweisbar. Bei schwangeren Frauen können bereits am ersten ag, an dem die Menstruation ausbleibt, hg-konzentrationen von 100 miu/ml erreicht werden. Maximale hg-konzentrationen werden 8 bis 10 Wochen post menstruationem erreicht, im weiteren Verlauf der Schwangerschaft fällt die hg-konzentration wieder auf niedrigere Werte ab. Innerhalb weniger age nach der Entbindung sinkt die hg-konzentration gewöhnlich wieder auf den Normalwert. QUALIÄSKONROLLE Der est verfügt über eine testimmanente Verfahrenskontrolle. Eine Farblinie im Kontrollfeld () gilt als positive interne Verfahrenskontrolle und als Hinweis auf einen ordnungsgemäßen establauf. Ein unverfärbter Hintergrund im Ergebnisfenster gilt als negative interne Verfahrenskontrolle. Bei ordnungsgemäßem estverlauf und sachgemäßer Durchführung ist der Hintergrund unverfärbt und sorgt so für ein eindeutiges Ergebnis. Es empfiehlt sich, mit jedem neuen Kit Kontrollproben in zwei Konzentrationen mitzuführen, generell ist hierbei jedoch den jeweils geltenden örtlichen Bestimmungen Folge zu leisten. Als Kontrollmaterialien stehen etwa die SureStep hg -Positiv- und Negativkontrollen zur Verfügung (Best.-Nr. 6009). LEISUNGSMERKMALE Sensitivität Der SureStep hg ombo (II)-Schwangerschaftstest weist hg- Urinkonzentrationen ab 20 miu/ml und hg-serumkonzentrationen ab 10 mlu/ml (kalibriert gemäß 3. IRP) nach und zeigt ab diesen Konzentrationen eine rosafarbene Linie im estfeld () an. Auch hg-urinkonzentrationen unter 20 miu/ml und hg-serumkonzentrationen unter 10 mlu/ml können zu schwach positiven Ergebnissen führen. Zur Beurteilung der Sensitivität des SureStep hg ombo (II)-Schwangerschaftstests bei niedrigen hg-konzentrationen wurden folgende Untersuchungen durchgeführt: DE 4

13 A. Urinproben: Urinproben von fünf nachweislich nicht schwangeren Frauen wurden auf hg-konzentrationen von 0, 5 und 20 miu/ml aufgestockt. Insgesamt wurden 120 Proben verblindet und mit dem SureStep hg ombo (II)- Schwangerschaftstest getestet. Die Ergebnisse sind in abelle 1 zusammengefasst. ABELLE 1 hg-konzentration (miu/ml) Anzahl der Proben Anzahl der negativen Ergebnisse Anzahl der positiven Ergebnisse B. Serumproben: Gepoolte Serumproben von nachweislich nicht schwangeren Frauen wurden auf hg-konzentrationen von 0, 5 und 10 miu/ml aufgestockt. Insgesamt wurden 120 Proben verblindet und mit dem SureStep hg ombo (II)- Schwangerschaftstest getestet. Die Ergebnisse sind in abelle 2 zusammengefasst. Spezifität ABELLE 2 hg-konzentration (miu/ml) Anzahl der Proben Anzahl der negativen Ergebnisse Anzahl der positiven Ergebnisse Die Spezifität des SureStep hg ombo (II)-Schwangerschaftstests wurde in Untersuchungen zur Kreuzreaktivität mit bekannten hlh-, hfsh- und hsh- Konzentrationen durchgeführt. Bei Konzentrationen von 300 mlu/ml für hlh, 1000 miu/ml für hfsh und 1000 µiu/ml für hsh waren alle estergebnisse negativ. Genauigkeit: Ergebnisse von Korrelationsstudien A. Urinproben: Einhundert klinische Urinproben wurden sowohl mit dem SureStep hg ombo (II)-Schwangerschaftstest als auch mit einem handelsüblichen hg-est mit Ein-Schritt-echnologie analysiert. Die Ergebnisse (abelle 3) zeigten eine 100%ige Übereinstimmung (60 positive und 40 negative Proben). ABELLE 3 Handelsüblicher hg-est Positiv Negativ Gesamt SureStep hg ombo II (Pos.) SureStep hg ombo II (Neg.) Gesamt B. Serumproben: Einhundert klinische Serumproben wurden sowohl mit dem SureStep hg ombo (II)-Schwangerschaftstest als auch mit einem handelsüblichen immunenzymetrischen hg-est analysiert. Die Ergebnisse (abelle 4) zeigten eine 100%ige Übereinstimmung (66 positive und 34 negative Proben). ABELLE 4 Handelsüblicher hg-est Positiv Negativ Gesamt SureStep hg ombo II (Pos.) SureStep hg ombo II (Neg.) Gesamt DE 5

14 Interferenztests hg-freier Urin (negative Probe) und eine auf eine hg-konzentration von 20 miu/ml aufgestockte Probe (positive Probe) wurden mit den im Folgenden angeführten Substanzen versetzt und getestet. Dabei kam es in den jeweils angegebenen Konzentrationen zu keinen Interferenzen. Darüber hinaus wurden die Auswirkungen eines Urin-pH zwischen 5 und 9 bei oben angeführten hg-konzentrationen getestet. Der ph des Urin hatte keine Auswirkungen auf die Ergebnisse. Paracetamol 20 mg/dl Diphenhydramin 20 mg/dl Acetylsalicylsäure 20 mg/dl Ephedrin 10 mg/dl Albumin, Humanserum 10 mg/dl Ethanol 1 % Ampicillin 20 mg/dl Gentisinsäure 20 mg/dl Ascorbinsäure 20 mg/dl Glukose 2 g/dl Atropin 20 mg/dl Hämoglobin 1 mg/dl Bilirubin 1 mg/dl Ibuprofen 20 mg/dl Brompheniramin 20 mg/dl Methamphetamin 10 mg/dl Koffein 20 mg/dl Morphin 600 µg/dl Kannabinol 10 mg/dl Ranitidin 20 mg/dl odein 10 mg/dl Salicylsäure 20 mg/dl Dextromethorphan 20 mg/dl Darüber hinaus wurde der SureStep hg ombo (II)-Schwangerschaftstest auf mögliche Interferenzen infolge lipämischer Proben untersucht. Dabei wurden lipämische Proben mit bekannten riglyzerid- und holesterinkonzentrationen auf eine hg-konzentration von 20 miu/ml aufgestockt. Nicht aufgestockte Proben wurden als Kontrollen verwendet. Es kam, wie in abelle 5 zusammengefasst, zu keinen Interferenzen. Proben-ID riglyzeride (mg/dl) SD SD SD SD ABELLE 5 holesterin (mg/dl) est Kontrolle Ergebnisse Ergebnisse SANDARDISIERUNG Der SureStep hg ombo (II)-Schwangerschaftstest wurde gegen die 3. Internationale Referenzpräparation (3. IRP) der WHO standardisiert. DE 6

15 LIERAUR 1. Batzer, F. R. Fertility & Sterility, 34, 1, att, K. J., Dufan, M. L. and Vaitukaitis, J. L. J. lin. Endocrinol. Metab., 40, 537, Braunstein, G. D., Rasor, J., Adler, D., Danzer, H.,Wade, M. E. Am. J. Obstet. Gynecol., 126, 678, Lenton, E. A., Neal, L. M., Sulaiman, R. Fertility and Sterility, 37, 773, Willcox, A.J., Weinberg.R., O onnor J.F., Baird D.D., Schlatterer J.P., anfield R.E, Armstrong E.G., Nisula B.. Incident of Early Loss of Pregnancy. N. Eng. J. Med. 319: ,198 ERKLÄRUNG DER SYMBOLE SYMBOL DEFINIION IVD REF 15 2 E-Kennzeichen Packungsbeilage beachten Nicht wiederverwenden Autorisierter Vertreter In-vitro-Diagnostikum hargenbez./loscode Hersteller Best.-Nr. emperaturbeschränkung Verwendbar bis/verfalldatum DE 7

16 SureStep ESPAÑOL Prueba del embarazo hg ombo (II) Para uso diagnóstico in vitro USO PREVISO Para la detección rápida de gonadotropina coriónica humana (hg) en muestras de orina y suero. Esta prueba se usa para obtener un resultado visual cualitativo y está destinada exclusivamente para uso profesional y en laboratorio. RESUMEN La gonadotropina coriónica humana (hg) es una hormona glucoproteica secretada por la placenta en desarrollo poco después de la fertilización. En el embarazo normal, se puede detectar hg en suero ya a los 7 días de la concepción (1-4). La concentración de hg continúa aumentando rápidamente, superando con frecuencia las 100 mui/ml en el momento de la primera falta (1-5) y alcanzando su máximo en torno a las UI/ml a las semanas de embarazo. La aparición de hg poco tiempo después de la concepción y el posterior aumento de su concentración al principio del crecimiento gestacional convierten a esta hormona en un excelente marcador para la detección precoz del embarazo. La prueba de embarazo SureStep hg ombo (II) es una prueba rápida que detecta cualitativamente la presencia de hg con una sensibilidad hasta 20 mui/ml en orina y 10 mui/ml en suero. La prueba utiliza anticuerpos monoclonales para detectar selectivamente las concentraciones elevadas de hg en las muestras de suero y orina. La especificidad inmunológica de la prueba elimina prácticamente la interferencia por reacción cruzada de las hormonas glucoproteicas estructuralmente relacionadas, hfsh, hlh y hsh, en concentraciones fisiológicas. PRINIPIO DE LA PRUEBA La prueba de embarazo SureStep hg ombo (II) es un inmunoensayo cromatográfico (IA) para la determinación rápida cualitativa de hg en orina y suero. La membrana está recubierta previamente con anticuerpo de captura antialfa-hg en la zona de la línea de prueba y de cabra antirratón en la zona de la línea de control. Durante la prueba, se permite que la muestra de orina o suero reaccione con las partículas de oro coloidal recubiertas con anticuerpo monoclonal anti-betahg. La mezcla se desplaza entonces a lo largo de la membrana por cromatografía mediante acción capilar. Para que el resultado sea positivo, se formará sobre la membrana una línea de color rosa con un complejo específico anticuerpo-hganticuerpo-partícula de oro coloidal en la zona de la línea de prueba. La ausencia de la línea de color rosa en la zona de la línea de prueba indica un resultado negativo. El aspecto de la línea de color de la zona de control sirve para verificar que se ha añadido un volumen suficiente y que se ha obtenido el flujo adecuado. ES 1

17 ALMAENAMIENO Y ESABILIDAD El equipo de la prueba se puede almacenar refrigerado o a temperatura ambiente, entre 2-30 (36-86 F) en la bolsa sellada durante el periodo de validez. PREAUIONES SÓLO PARA USO DIAGNÓSIO IN VIRO Para uso exclusivo profesional y en laboratorio No usar el equipo de prueba después de la fecha de caducidad 2 No reutilizar MAERIALES SUMINISRADOS 25 dispositivos de análisis en bolsas individuales, con una pipeta desechable. Un folleto OROS MAERIALES NEESARIOS PERO NO SUMINISRADOS Envase para obtención de la muestra ronómetro ontroles de hg (Nº de catálogo 6009) OBENIÓN DE LA MUESRA Muestras de orina: La muestra de orina se debe recoger en un recipiente limpio y seco. Se pueden usar las muestras obtenidas a cualquier hora del día; sin embargo, la primera orina de la mañana contiene normalmente la concentración más alta de la hormona. Las muestras de orina se pueden refrigerar a 2-8 (36-46 F) y almacenarse hasta un máximo 72 horas antes de la prueba. Si las muestras están refrigeradas, se dejará que alcancen la temperatura ambiente antes de la prueba. Las muestras de orina que muestran precipitados visibles deben filtrarse, centrifugarse o dejar sedimentar antes de la prueba. Muestras de suero: No es necesaria una preparación especial de la muestra de suero de la paciente. El suero que no se analice inmediatamente debe almacenarse a 2-8 (36-46 F) hasta un máximo de 72 horas, o congelarse a -20 (-4 F) hasta 3 meses. No congelar y descongelar la muestra varias veces. No utilizar las muestras con hemólisis importante. PROEDIMIENO DE LA PRUEBA onsulte las instrucciones de Obtención de la muestra. Si se han congelado o refrigerado, los dispositivos de la prueba, las muestras de las pacientes y los controles deberán dejarse estabilizar a una temperatura ambiente de (68-86 F) antes de la prueba. No abra las bolsas hasta el momento de realizar la prueba. 1. Extraiga el dispositivo de la prueba de su bolsa protectora (el dispositivo debe estar a temperatura ambiente antes de abrir la bolsa para evitar la condensación de la humedad en la membrana). Marque el dispositivo con la identificación de la paciente o del control. Ponga el dispositivo sobre una superficie plana y limpia. 2. Extraiga la muestra con la pipeta hasta la línea marcada (aproximadamente 0,2 ml). Ponga todo el contenido en el pocillo de la muestra. Utilice una pipeta y un dispositivo diferentes para cada muestra o control. ES 2

18 3. Espere a que aparezcan las líneas de color rosa. Dependiendo de la concentración de hg, los resultados positivos pueden verse ya a los 40 segundos. Para confirmar un resultado negativo, es necesario dejar transcurrir un tiempo de reacción de 5 minutos. No deben interpretarse los resultados una vez transcurridos más de 10 minutos. Dispensar la muestra en el pocillo de la muestra Dispositivo de la prueba ombo Pipeta Pocillo de la muestra Zona del control Zona de la prueba INERPREAIÓN DE LOS RESULADOS POSIIVO: Aparecen dos líneas de color rosa bien definidas: una en la zona del control () y la otra en la zona de la prueba (). La intensidad del color de la línea de prueba () puede variar dependiendo de la concentración de hg presente. No obstante, con una prueba cualitativa no se puede determinar ni el valor cuantitativo ni la velocidad de aumento de la hg. NEGAIVO: Sólo aparece una línea de color rosa en la zona del control (). No aparece ninguna línea de color rosa bien definida en la zona de la prueba (). NO VÁLIDO: La ausencia de una línea de color rosa en la zona del control indica un error en el procedimiento o que el reactivo de la prueba puede haberse deteriorado. Repita la prueba con un nuevo dispositivo y busque la línea de control de color. Si los problemas persisten, llame al Servicio écnico de Applied Biotech, al número (888) para las llamadas dentro de los Estados Unidos o al número (858) para las llamadas internacionales. Las llamadas serán contestadas por personal que habla ingles. Para los demás idiomas, comuníquese con Applied Biotech Inc, por correo electrónico, a la dirección Positivo Negativo No válida NOAS SOBRE LA INERPREAIÓN DE LOS RESULADOS Deberá repetirse la prueba si los resultados de una paciente con sospecha de embarazo son negativos, utilizando una muestra obtenida horas más tarde, o realizando un método cuantitativo. uando se analice una muestra de orina, se tendrá en cuenta que la primera muestra de la mañana contiene habitualmente la mayor concentración de hg. ES 3

19 LIMIAIONES DEL PROEDIMIENO Hay varias situaciones distintas del embarazo, como la enfermedad trofoblástica y algunas neoplasias no trofoblásticas, que pueden elevar las concentraciones de hg. La prueba no está diseñada para diagnosticar situaciones distintas del embarazo. Si la muestra de orina está demasiado diluida, es posible que no contenga niveles representativos de hg. Si, aún así, se sospecha el embarazo, se deberá obtener la primera orina de la mañana de la paciente horas más tarde y repetir la prueba. omo sucede con todas las pruebas diagnósticas, el médico no debe establecer el diagnóstico clínico definitivo sobre la base de los resultados de una prueba aislada, sino después de evaluar todos los resultados clínicos y analíticos. Las sustancias que provocan interferencias inmunológicas, como las que se utilizan en las terapias con anticuerpos, pueden invalidar los resultados de la prueba. Las muestras que contienen concentraciones muy altas de hg (~ mui/ml) pueden dar una línea de prueba con un color más claro de lo esperado. uando se sospeche un efecto de gancho por dosis alta, se recomienda diluir la muestra 1:10 con agua destilada. La prueba se debe repetir con la muestra diluida. La presencia de anticuerpos heterófilos o unión inespecífica de proteínas puede provocar resultados falsos positivos en los inmunoensayos sensibles. Si la interpretación cualitativa no es compatible con los datos clínicos, se deben confirmar los resultados con un método de hg alternativo. EXPEAIVA DE RESULADOS Los varones sanos y las mujeres no embarazadas no tienen concentraciones detectables de hg con la prueba del embarazo SureStep hg ombo (II). En las mujeres embarazadas, se pueden alcanzar concentraciones de hg de 100 mui/ml en el día de la primera falta. La hg alcanza su máximo a las 8-10 semanas después de la primera falta y después decae a valores inferiores durante el resto del embarazo. Después del parto, las concentraciones de hg disminuyen rápidamente y, en general, vuelven a la normalidad pocos días después del parto. ONROL DE ALIDAD En la prueba se incluye un procedimiento de control. La línea de color que aparece en la zona del control () se considera un control interno positivo del procedimiento e indica un comportamiento adecuado. Un fondo transparente en la ventana de resultados se considera un control interno negativo del procedimiento. Si el funcionamiento de la prueba es el adecuado y se ha realizado correctamente, el fondo se borrará, dando un resultado nítido. Se recomienda usar dos niveles de muestras de control con cada nuevo equipo, aunque cada laboratorio debe seguir los requisitos estatales y locales correspondientes. Para ello, recomendamos usar los controles positivo y negativo de hg SureStep (nº de catálogo 6009). ARAERÍSIAS DE FUNIONAMIENO Sensibilidad La prueba del embarazo SureStep hg ombo (II) detecta concentraciones de hg en orina iguales o mayores de 20 mui/ml y concentraciones séricas iguales o mayores de 10 mui/ml (calibrado de acuerdo con la 3ª IRP) indicadas por la aprarición de una línea de color rosa en la zona de la prueba (). Además, las muestras de orina que contienen menos de 20 mui/ml de hg y las muestras de suero que contienen menos de 10 mui/ml de hg también pueden producir un resultado positivo débil. Para evaluar la sensibilidad de la prueba del embarazo SureStep con concentraciones más bajas de hg, se realizaron los siguientes experimentos: ES 4

20 A. Muestras de orina: Se añadió hg a muestras de orina de cinco mujeres no embarazadas en concentraciones de 0, 5 y 20 mui/ml. Se etiquetaron en ciego 120 muestras en total, que se analizaron con la prueba del embarazo SureStep hg ombo (II). Los resultados se resumen en la abla 1. ABLA 1 oncentración de hg (mui/ml) Número de muestras Número de negativos Número de positivos B. Muestras de suero: Se añadió hg a una mezcla de muestras de suero de cinco mujeres no embarazadas en concentraciones de 0, 5 y 10 mui/ml. Se etiquetaron en ciego 120 muestras en total, que se analizaron con la prueba del embarazo SureStep hg ombo (II). Los resultados se resumen en la abla 2. Especificidad ABLA 2 oncentración de hg (mui/ml) Número de muestras Número de negativos Número de positivos La especificidad de la prueba del embarazo SureStep hg ombo (II) se determinó con estudios de reacción cruzada con cantidades conocidas de hormona luteinizante humana (hlh), hormona estimulante del folículo humana (hfsh) y hormona estimulante del tiroides humana (hsh). odas las pruebas dieron resultado negativo con 300 mui/ml de hlh, 1000 mui/ml de hfsh y 1000 µui/ml de hsh. Exactitud: Resultados del estudio de correlación A. Muestras de orina: Se analizaron cien muestras clínicas de orina con la prueba del embarazo SureStep hg ombo (II), en paralelo con una prueba comercial de hg de un solo paso. Los resultados (abla 3) indicaron una concordancia del 100% (60 muestras positivas y 40 negativas). ABLA 3 hg comercial Positivo Negativo otal SureStep hg ombo II (Pos.) SureStep hg ombo II (Neg.) otal B. Muestras de suero: Se analizaron cien muestras clínicas de suero con la prueba del embarazo SureStep hg ombo (II), en paralelo con un método inmunoenzimático cuantitativo comercial de hg. Los resultados (abla 4) indicaron una concordancia del 100% (66 muestras positivas y 34 negativas). ABLA 4 hg comercial Positivo Negativo ES 5 otal SureStep hg ombo II (Pos.) SureStep hg ombo II (Neg.) otal

21 Estudio de interferencias Se añadieron las siguientes sustancias a una orina sin hg (muestra negativa) y a una orina a la que se habían añadido 20 mui/ml de hg (muestra positiva) y se estudiaron con este método. No se observaron interferencias con las siguientes sustancias en las concentraciones que se mencionan a continuación. Además, se estudió el efecto del ph de la orina entre 5 y 9 con esas concentraciones de hg. El ph de la orina no afectó al resultado de la prueba. Paracetamol 20 mg/dl Difenhidramina 20 mg/dl Ácido acetilsalicílico 20 mg/dl Efedrina 10 mg/dl Albúmina, sérica humana 10 mg/dl Etanol al 1 % Ampicilina 20 mg/dl Ácido gentísico 20 mg/dl Ácido ascórbico 20 mg/dl Glucosa 2 g/dl Atropina 20 mg/dl Hemoglobina 1 mg/dl Bilirrubina 1 mg/dl Ibuprofeno 20 mg/dl Bromfeniramina 20 mg/dl Metanfetamina 10 mg/dl afeína 20 mg/dl Morfina 600 µg/dl annabinol 10 mg/dl Ranitidina 20 mg/dl odeína 10 mg/dl Ácido salicílico 20 mg/dl Dextrometorfano 20 mg/dl ambién se ha comprobado la posible interferencia de la prueba del embarazo SureStep hg ombo (II) con muestras lipémicas. Se añadieron 20 mui/ml de estándar de hg a muestras lipémicas con concentraciones conocidas de triglicéridos y colesterol. omo control, se usaron muestras sin adición. No se observaron interferencias durante la prueba, como se expone en la abla 5. ID de riglicéridos muestra (mg/dl) SD SD SD SD ABLA 5 olesterol (mg/dl) Resultados Resultados de la prueba del control NORMALIZAIÓN La prueba del embarazo SureStep hg ombo (II) con línea de referencia se ha normalizado según la ercera Preparación de Referencia Internacional (3ª IRP) de la Organización Mundial de la Salud. ES 6

22 REFERENIAS 1. Batzer, F. R. Fertility & Sterility, 34, 1, att, K. J., Dufan, M. L. and Vaitukaitis, J. L. J. lin. Endocrinol. Metab., 40, 537, Braunstein, G. D., Rasor, J., Adler, D., Danzer, H.,Wade, M. E. Am. J. Obstet. Gynecol., 126, 678, Lenton, E. A., Neal, L. M., Sulaiman, R. Fertility and Sterility, 37, 773, Willcox, A.J., Weinberg.R., O onnor J.F., Baird D.D., Schlatterer J.P., anfield R.E, Armstrong E.G., Nisula B.. Incident of Early Loss of Pregnancy. N. Eng. J. Med. 319: ,1988. SIGNIFIADO DE LOS SÍMBOLOS SÍMBOLO DEFINIIÓN IVD REF 15 2 Marca E onsultar el prospecto No reutilizar Representante autorizado Dispositivo para diagnóstico Número de lote/ódigo de remesa Fabricado por Nº de referencia Límite de temperatura Utilizar antes de/fecha de caducidad ES 7

23 SureStep FRANÇAIS est de grossesse hg ombo (II) Réservé au diagnostic in vitro UILISAION PRÉVUE Pour la détection rapide de la gonadotrophine chorionique humaine (hg) dans des échantillons d urine et de sérum. e kit de test permet d obtenir un résultat visuel qualitatif et il est exclusivement réservé aux usages professionnels et de laboratoire. RÉSUMÉ La gonadotrophine chorionique humaine (hg) est une hormone glycoprotéique produite par le placenta en cours de développement tout de suite après la fécondation. Dans les grossesses normales, la hg peut être détectée dans le sérum dès le 7ème jour qui suit la fécondation (réf. 1-4). La concentration de hg continue d augmenter rapidement, dépassant souvent 100 mui/ml lors de l absence des premières règles (réf. 1-5) et atteignant UI/ml à partir des èmes semaines de grossesse. L apparition de la hg peu après la fécondation et son augmentation de concentration pendant les premières phases de gestation en fait un excellent marqueur pour une détection précoce de la grossesse. Le est de Grossesse SureStep hg ombo (II) est un test rapide capable de détecter la présence de hg en un format qualitatif sensible jusqu à 20 mui/ml dans l urine et 10 mui/ml dans le sérum. Le test utilise les anticorps monoclonaux pour détecter de manière sélective les niveaux élevés de hg dans les échantillons de sérum et d urine. La spécificité immunologique de ce kit de test supprime pratiquement l interférence de réactivité croisée des hormones glycoprotéiques hfsh, hlh et hsh structurellement connectées, en la ramenant à des niveaux physiologiques. PRINIPE Le test de Grossesse SureStep hg ombo (II) est un immuno-essai chromatographique (IA) pour la détermination qualitative rapide de la hg dans l urine et le sérum. La membrane est préalablement enduite d anticorps anti-alpha de détection de la hg dans la partie de la ligne de test, ainsi que de chèvre antisouris dans la partie de la ligne de contrôle. Pendant le test, l échantillon d urine ou de sérum réagit avec les particules d or colloïdal revêtues d anticorps monoclonal hg anti-bêta. Le mélange se déplace ensuite de manière chromatographique le long de la membrane par action capillaire. En cas de résultat positif, une ligne rose, avec un ensemble spécifique anticorps-hg-anticorps-particules d or colloïdal se formera sur la membrane dans la partie de la ligne de test. L absence de cette ligne rose dans la partie de la ligne de test indique un résultat négatif. L apparition d une ligne colorée dans la partie de contrôle permet de vérifier si un volume suffisant a été ajouté et si le débit nécessaire a été obtenu. FR 1

24 SOKAGE E SABILIÉ Le kit de test peut être stocké soit dans un réfrigérateur soit à température ambiante 2-30 (36-86 F), dans sa poche scellée, pendant toute sa durée de conservation. PRÉAUIONS RÉSERVÉ AU DIAGNOSI IN VIRO Réservé aux usages professionnels et de laboratoire Ne pas utiliser le kit de test au-delà de sa date de péremption 2 Produit à usage unique MAÉRIELS FOURNIS 25 dispositifs de test dans des pochettes individuelles avec une pipette jetable Une notice d utilisation MAERIELS NÉESSAIRES MAIS NON FOURNIS Récipient de prélèvement des échantillons Minuterie ontrôles hg (N. de catalogue 6009) PRÉLÈVEMEN DES ÉHANILLONS Echantillons d urine : L échantillon d urine doit être collecté dans un récipient propre et sec. Il est possible d utiliser des échantillons prélevés à n importe quel moment de la journée ; toutefois, la première urine du matin contient généralement les concentrations les plus élevées de l hormone. Les échantillons d urine peuvent être réfrigérés à 2-8 (36-46 F) et stockés durant un maximum de 72 heures avant le test. Si les échantillons ont été réfrigérés, ils doivent être stabilisés à la température ambiante avant de procéder au test. Les échantillons d urine qui contiennent des précipités apparents doivent être filtrés, centrifugés ou stabilisés avant de procéder au test. Echantillons de sérum : Le sérum des patientes ne requiert aucune préparation particulière. Le sérum qui n est pas testé immédiatement doit être stocké dans un réfrigérateur à 2-8 (36-46 F) durant un maximum de 72 heures ou congelé à -20 (-4 F) pendant un maximum de 3 mois. Ne pas congeler et décongeler à plusieurs reprises les échantillons. Ne pas utiliser les échantillons hémolysés de manière grossière. PROÉDURE DE ES Se reporter au paragraphe «Prélèvement des échantillons». S ils ont été congelés ou réfrigérés, les dispositifs de test, les échantillons des patientes et les contrôles doivent être stabilisés à une température ambiante de (68-86 F) avant de procéder au test. Ouvrir les poches juste avant d effectuer le test. 1. Extraire le dispositif de test de sa poche de protection (les dispositifs doivent être stabilisés à température ambiante avant l ouverture de la poche pour éviter la condensation de l humidité sur la membrane). Apposer une étiquette d identification de la patiente et du contrôle sur le dispositif. Placer le dispositif sur une surface plate propre. 2. Extraire l échantillon jusqu au repère sur la pipette (environ 0,2 ml). Préparer la totalité des contenus dans le bac à échantillon. Pour chaque échantillon ou contrôle, utiliser une pipette et un dispositif séparés. FR 2

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